14 martie 2009

Vine primavara

In fiecare an, undeva pe la jumatea lunii martie, se declanseaza acel clic in interiorul meu care imi spune ca a venit primavara. Nu conteaza ce zi este. Este o zi oarecare. In ziua aceea brusc simt cum imi pompeza sangele in vene, stomacul mi se strange din cauza senzatiei care ma cuprinde. Incep sa simt mirosul mugurilor copacilor care pocnesc si imi inprospateaza plamanii. Este ziua in care incep sa visez. Astazi a fost acea zi.

Stiu ca am 31 de ani si ar trebui sa fiu mai matur. Totusi imi place sa visez la excursii si aventuri extraordinare care se vor petrece in timpul anului ca atunci cand aveam 10 ani. Lucrul asta cred si sper ca nu o sa se opreasca vreo data. Incep sa fac planuri. Chiar daca in majoritatea cazurilor imi petrec tot anul acasa cu iesiri banale pe ici, pe colo, din cauza lipsei de parteneri de drum sau a banilor, eu tot visez. Asta ma face sa functionez in continuare si sa zambesc a doua zi.

Ma uit in jur si vad oameni morocanosi si gri. Cu masini scumpe si costum dar fara viata in ei. Copiii in ziua de azi trebuie musai sa se joace conform normelor Europene. Pentru ei Counter Strike-ul este jocul suprem. Si eu m-am jucat jocuri pe calculator multi ani. Si acum mai joc cate ceva, dar imi fac timp sa mai ies cu bicicleta sau mai nou cu caiacul.
Nu trebuie sa ai bani multi ca sa te bucuri de natura. Remarc ca oamenii pleaca in concediu ca sa plateasca cat mai mult la hotel. Da, stiu, luxul. Dar tu cu 500 lei stai 2 zile la un hotel, eu cu acesti bani pot sta o saptamana sau mai mult cu cortul fara sa mor de foame si sete.

Nu uitati ca nu este imposibil. Cel care va da aceste sfaturi este un om banal, chiar mai banal decat multi dintre voi. Ma duc la un serviciu ca multi altii si tot ce fac, fac din banii mei. Nu imi da nimeni bani sa ma plimb sau sa imi cumpar lucruri. Eu decid ce fac cu viata mea.

Sper ca aceste cateva cuvinte sa declanseze si unora dintre voi acel clic si sa incepeti sa visati. Oamenii ar trebui sa nu uite sa viseze.

Sa aveti un an plin de aventuri si excursii frumoase!

Un comentariu:

  1. Foarte frumos eseul tau. Stiu ca multa lume....cateodata am impresia ca nimeni nu intelege ce inseamna un weekend petrecut la cort cu ceai facut dimineata la foc sau la primus, cu seara tolanit pe afar privind la stele, cu frumusetea grabei cu care ridici cortul ca apoi sa o lasi mai moale ca doar deh, ai adapost:). Nimic nu poate fi mai frumos decat iesirea in natura. Si cum poti rasplati natura pentru frunusetile pe care ti le ofera decat prin adunarea catorva gunoaie in plus fata de ce ai produs. Ce ne costa? Nimic. E simplu.
    Mi-am adus aminte acum de tabara cercetaseasca din 2003 de la Tecuci cand am despus legamantul de boyscout. Toti erau pozitivi, peste tot se canta, noaptea aveau loc concursuri de orientare prin padure si alte jocuri, ziua trageam cu arcul etc. In ultima zi de tabara cu cortul, am strans bagajele si am facut obisnuita igienizare a poienei unde am stat si und emulte familii veneau la gratar. Am inceput sa adunam gunoaie si se intampla sa luam cate un pahar de plastic de la 1m de patura unora dintre grataragii. Nu treceau 30 de secunde si parca in batjocura, un alt pahar ii lua locul desi noi ne aplecam la fiecare si ne vazuse-ra. Nu avem nici macar bunul simt de a pastra curatenia macar atata timp cat "maturatorii" sunt prin preajma.
    Vine vara si nu uitati sa va bucurati de copaci de iarba si de tot ce ne inconjoara.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.